Veel gestelde vragen

Inschrijven

Hoe kan ik inschrijven voor een opleiding?

Inschrijven kan on-line via het opleidingsportaal. Vind de opleiding van jouw keuze en klik op inschrijven. Na het invullen van  jouw gegevens krijg je via mail alle verdere informatie.

Hoe kan ik werknemers / collega’s inschrijven voor een opleiding?

Als werkgever kan je inloggen op het opleidingsportaal om zo werknemers voor opleidingen in te schrijven. Heeft iemand nog geen opleiding gevolgd bij De Nestor, kan deze zonder in te loggen worden ingeschreven via het opleidingsportaal. Vul het contactformulier in om als werkgever toegang tot het opleidingsportaal aan te vragen.

Betalen

Wanneer moet de opleiding betaald zijn?

De betaling moet voor aanvang van de opleiding volledig gebeurd zijn. Hou hiermee rekening wanneer gebruik wordt gemaakt van KMO Portefeuille. Neemt een gewone overschrijving slechts enkele dagen in beslag, via KMO Portefeuille bedraagt dit twee tot drie weken. Meer informatie over KMO Portefeuille is hier terug te vinden.

Op welk rekeningnummer dien ik te betalen?

Klik hier voor een overzicht van onze rekeningnummers.

Kan ik hulp krijgen bij het gebruik van KMO Portefeuille?

De Nestor staat bedrijven bij in het gebruik van KMO Portefeuille. Contacteer ons telefonisch of via het contactformulier voor meer informatie.

Kan ik in het opleidingscentrum betalen?

Wanneer je geen gebruik maakt van KMO-portefeuille kan je de opleiding voor aanvang enkel nog betalen door middel van de Payconiq-app. Contant betalen of via Bancontact is niet mogelijk. Klik voor meer informatie over betalen met Payconiq.

Annuleren

Kan ik een inschrijving of opleiding annuleren?

Dat kan, maar er zijn een aantal spelregels die moeten gerespecteerd worden. Deze spelregels maken integraal deel uit van onze algemene voorwaarden en worden telkens bij bevestiging van een aanvraag meegestuurd.

Kan ik een project bij KMO-portefeuille stopzetten en terugbetaling vragen?

Dat is mogelijk onder bepaalde voorwaarden. Meer informatie omtrent stopzetten en terugbetalen kan je op deze pagina vinden.

Wat moet ik dan wanneer ik niet op tijd kan zijn?

Wanneer je merkt dat je niet tijdig aanwezig kan zijn voor een opleiding vragen wij om ons telefonisch te verwittigen (09 375 31 69). Let op! Voor de nascholingen vakbekwaamheid gelden specifieke regels.

Factuur

Wanneer ontvang ik een factuur voor de opleiding?

Facturen worden in de regel slechts opgemaakt na afloop van de opleiding. Heb je de factuur voor het einde van de opleiding nodig, dan kan je deze via mail aanvragen.

Hoe worden facturen verstuurd?

Facturen worden na de opleiding per mail verstuurd naar het e-mail adres van de persoon die de opleiding heeft aangevraagd (en die dus ook de bevestiging daarvoor heeft gekregen). Het is ook mogelijk om de factuur naar een bijkomend e-mail adres (bijvoorbeeld leidinggevende of boekhouding) te sturen. Je kan dit per mail doorgeven.

Hoe ben ik zeker dat de factuur per mail echt van De Nestor komt?

Opleidingscentrum De Nestor is zich bewust van internetcriminaliteit en neemt bewust preventieve maatregelen. Lees hierover meer op de informatiepagina over phishing.

Catering

Is er eten voorzien tijdens de opleiding?

Voor opleidingen die een volledige dag in beslag nemen is er catering voorzien (tenzij anders aangegeven of afgesproken). De catering bestaat uit een ontbijtkoek ‘s morgens en keuze uit een broodjesassortiment ‘s middags. Tijdens de pauze’s is er koffie, thee, soep en water gratis te verkrijgen. Frisdranken in blik zijn te koop in een automaat.

Zijn er specifieke menu’s beschikbaar?

Wij bieden een ontbijtkoek en een assortiment broodjes aan en kunnen dus geen specifieke menu’s voorzien. De allergeneninfo is terug te vinden op deze pagina.

In het assortiment zijn twee soorten broodjes voorzien die geen varkensvlees bevatten (namelijk een broodje kaas en een broodje kip curry). Deze broodjes worden gescheiden van de andere aangeleverd. Er zijn geen alternatieven ter beschikking.

Opleidingscentrum

Hoe geraak ik in het opleidingscentrum?

De Nestor is gelegen in het industrieterrein te Mariakerke / Wondelgem langs de industrieweg. Op de contactpagina vind je het adres, op deze pagina vind je de routebeschrijvingen. Er zijn parkeerplaatsen voor fietsen, motorfietsen en auto’s.  Er zijn geen parkeerplaatsen voor vrachtwagens.  Gelieve onze buren te respecteren en niet te parkeren voor opritten of op gereserveerde plaatsen.

Wat zijn de openingsuren van het opleidingscentrum?

Het opleidingscentrum is open van maandag tot zaterdag vanaf 8u00 tot 17u00.

Mag er gerookt worden in het opleidingscentrum?

Er geldt een rookverbod in het volledige centrum. Dit rookverbod is van toepassing op het gebouw en de parkings. Het rookverbod is inclusief e-sigaretten (vapes).

Er mag enkel gerookt in de rokersruimte ter hoogte van de fietsenstalling naast het gebouw. In de rokersruimte dient de asbak te worden gebruikt voor het deponeren van peuken.