Veel gestelde vragen

Inschrijven

Hoe kan ik inschrijven voor een opleiding?

Inschrijven kan on-line via het opleidingsportaal. Vind de opleiding van jouw keuze en klik op inschrijven. Na het invullen van  jouw gegevens krijg je via mail alle verdere informatie.

Hoe kan ik werknemers / collega’s inschrijven voor een opleiding?

Als werkgever kan je inloggen op het opleidingsportaal om zo werknemers voor opleidingen in te schrijven. Heeft iemand nog geen opleiding gevolgd bij De Nestor, kan deze zonder in te loggen worden ingeschreven via het opleidingsportaal. Vul het contactformulier in om als werkgever toegang tot het opleidingsportaal aan te vragen.

Betalen

Wanneer moet de opleiding betaald zijn?

De betaling moet voor aanvang van de opleiding volledig gebeurd zijn. Hou hiermee rekening wanneer gebruik wordt gemaakt van KMO Portefeuille. Neemt een gewone overschrijving slechts enkele dagen in beslag, via KMO Portefeuille bedraagt dit twee tot drie weken. Meer informatie over KMO Portefeuille is hier terug te vinden.

Op welk rekeningnummer dien ik te betalen?

Op deze pagina vind je ons rekeningnummer.

Kan ik hulp krijgen bij het gebruik van KMO Portefeuille?

Op de website van de Vlaamse Overheid vind je een volledig stappenplan voor het gebruik van KMO Portefeuille. Voor het verwerken van de KMO Portefeuille subsidies kan je best terecht bij jouw boekhouder of accountant.

Kan ik in het opleidingscentrum betalen?

Neen, dat is niet mogelijk. Alle opleidingen dienen vooraf via bankoverschrijving betaald te worden.

Annuleren

Kan ik een inschrijving of opleiding annuleren?

Dat kan, maar er zijn een aantal spelregels die moeten gerespecteerd worden. Deze spelregels maken integraal deel uit van onze algemene voorwaarden en worden telkens bij bevestiging van een aanvraag meegestuurd.

Kan ik een project bij KMO-portefeuille stopzetten en terugbetaling vragen?

Dat is mogelijk onder bepaalde voorwaarden. Meer informatie omtrent stopzetten en terugbetalen kan je op deze pagina vinden.

Wat moet ik dan wanneer ik niet op tijd kan zijn?

Wanneer je merkt dat je niet tijdig aanwezig kan zijn voor een opleiding vragen wij om ons telefonisch te verwittigen (09 375 31 69). Let op! Voor de nascholingen vakbekwaamheid gelden specifieke regels, wie daarvoor te laat komt zal niet meer kunnen deelnemen.

Factuur

Wanneer ontvang ik een factuur voor de opleiding?

Facturen worden in de regel slechts opgemaakt na afloop van de opleiding. Heb je de factuur voor het einde van de opleiding nodig, dan kan je deze via mail aanvragen.

Hoe worden facturen verstuurd?

Facturen worden na de opleiding per mail verstuurd naar het e-mail adres van de persoon die de opleiding heeft aangevraagd (en die dus ook de bevestiging daarvoor heeft gekregen). Het is ook mogelijk om de factuur naar een bijkomend e-mail adres (bijvoorbeeld leidinggevende of boekhouding) te sturen. Je kan dit per mail doorgeven.

Hoe ben ik zeker dat de factuur per mail echt van De Nestor komt?

Opleidingscentrum De Nestor is zich bewust van internetcriminaliteit en neemt bewust preventieve maatregelen. Lees hierover meer op de informatiepagina over phishing.

Catering

Is er eten voorzien tijdens de opleiding?

Voor opleidingen die een volledige dag in beslag nemen is er catering voorzien (tenzij anders aangegeven of afgesproken). Er kan gekozen worden tussen 5 verschillende broodjes. Tijdens de pauzes is er koffie, thee en water gratis te verkrijgen. Frisdranken in blik zijn te koop in een automaat.

Zijn er specifieke menu’s beschikbaar?

Wij bieden een assortiment broodjes aan en kunnen dus geen specifieke menu’s voorzien. De allergeneninfo is terug te vinden op deze pagina.

In het assortiment zijn ook broodjes voorzien die geen varkensvlees bevatten. Deze broodjes worden gescheiden van de andere aangeleverd. Er zijn echter geen alternatieven (bvb. geen groenten of geen mayonaise) ter beschikking.

Tijdens de opleiding

Zijn er pauzes voorzien?

Tijdens iedere opleiding zijn er pauzes voorzien. Er wordt les gegeven in blokken van 01:45. Na ieder lesblok is er een pauze. Er wordt gevraagd om tussen de pauzes niet naar beneden te komen. Heen en weer geloop stoort de eigen les en die van anderen.

Getuigschriften en attesten

Krijg ik een getuigschrift na het volgen van een opleiding?

Afhankelijk van de opleidingssoort wordt geen document, een attest van deelname, een certificaat of een getuigschrift opgemaakt.

Alle documenten (getuigschriften, bewijs van deelname, …) worden steeds enkel aan de opdrachtgever van de opleiding bezorgd (m.a.w. de bestemmeling van de factuur).

Kan ik een kopie krijgen van een getuigschrift?

Een kopie van een document kan steeds per mail worden bezorgd aan de opdrachtgever van de opleiding. Wij mogen dit niet rechtstreeks aan de deelnemer bezorgen.

Voor kopies van competentiepassen wordt een kost van € 10,00 (excl. BTW) aangerekend.

Er worden geen kopies van nascholingen vakbekwaamheid gegeven, deze kunnen geraadpleegd worden op “Mijn burgerprofiel”.

Wat  moet ik doen als ik mijn ADR attest kwijt of verloren ben? 

Doe eerst aangifte van verlies bij de lokale politie. Binnen de maand kan je per mail of per post een duplicaat aanvragen bij het departement Mobiliteit en Openbare werken.

adr@mow.vlaanderen.be of Departement Mobiliteit en Openbare werken, Cel ADR, Koning Albert II laan 20 bus 2, 1000 Brussel.

Opslag en verwerking van gegevens

Waarom worden mijn persoonlijke gegevens gevraagd?

Wij hebben jouw persoonlijke gegevens nodig om je uniek te kunnen identificeren als deelnemer aan een opleiding. Voor sommige opleidingen (zoals die in het kader van de nascholing van beroepschauffeurs of ADR) hebben wij jouw gegevens nodig om je te kunnen registreren in de databank van de overheid.

Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?

De Nestor respecteert de GPDR wetgeving en spant zich in om jouw gegevens veilig te houden. In geen geval worden jouw persoonlijke gegevens gebruikt voor commerciële doeleinden. Lees meer over ons beleid op de privacy pagina.

Opleidingscentrum

Hoe geraak ik in het opleidingscentrum?

De Nestor is gelegen in het industrieterrein te Mariakerke / Wondelgem langs de industrieweg. Op de contactpagina vind je het adres, op deze pagina vind je de routebeschrijvingen. Er zijn parkeerplaatsen voor fietsen, motorfietsen en auto’s.  Er zijn geen parkeerplaatsen voor vrachtwagens.  Gelieve onze buren te respecteren en niet te parkeren voor opritten of op gereserveerde plaatsen. Er zijn geen laadpalen voor elektrische voertuigen ter beschikking.

Wat zijn de openingsuren van het opleidingscentrum?

Het opleidingscentrum is open van maandag tot zaterdag vanaf 8u00 tot 17u00.

Elektrische fietsen of steps

Elektrische fietsen, steps of andere vervoersmiddelen mogen niet mee binnengebracht worden. Zij kunnen gestald worden in de fietsenstalling op de parking. Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker om deze te beveiligen tegen diefstal.

Er is geen mogelijkheid om batterijen op te laden.

Mag er gerookt worden in het opleidingscentrum?

Er geldt een rookverbod in het volledige centrum. Dit rookverbod is van toepassing op het gebouw en de parkings. Het rookverbod is inclusief e-sigaretten (vapes).

Er mag enkel gerookt in de rokersruimte ter hoogte van de fietsenstalling naast het gebouw. In de rokersruimte dient de asbak te worden gebruikt voor het deponeren van peuken.